Prajitura cu iaurt

Dificultate: usor
Timp pregatire: 15 minute
Timp coacere: 1h


Asta este o prajitura foarte usor de facut, rapida si extrem de buna si sanatoasa.
O am de la un prieten foarte drag mie, mare bucatar :)

INGREDIENTE:
- 1 kg iaurt
- 8 oua
- 10 linguri zahar
- 5 linguri faina
- 1 esenta rom + 1 esenta vanilie- coaja rasa de la o lamaie
- stafide sau orice alte fructe uscate

PREPARARE:

Preincalziti cuptorul la 200C (foc tare).


Se baga totul in blender. Incepeti cu ingredientele lichide (iaurt, oua, esente). Adaugati apoi ingredientele uscate: zaharul, coaja lamaie, faina, in aceasta ordine si amestecati (tot in blender) dupa fiecare ingredient.
Nu va speriati ca este foarte lichida. Are aspectul unei smantani foarte fluide. Se va coace f bine.

Se toarna compozitia intr-o tava, in care ati pus in prealabil hartie de copt. Cred ca merge si unsa cu unt si tapetata cu faina, dar nu am incercat. Prefer hartia, e mai putin messy si scot mai usor prajitura la final  din forma de tort :)

Eu pun stafidele, sau nuca (sau orice alte fructe uscate) dupa ce torn crema in tava. Le presar pur si simplu peste tot ca sa fiu sigura ca vor fi in tot blatul si nu doar in unele parti (cum probabil s-ar strange daca le-as adauga in blender). 
 

Timp de coacere: 50-60 minute la foc mic (pana prinde coaja deasupra). Se umfla si uneori se mai si crapa ici colo. Nu trebuie sa va stresati, pentru ca dupa ce o scoateti din cuptor se va mai lasa.
Cred ca daca o lasati in cuptor inca vreo 10-15 min dupa ce stingeti focul  nu se va lasa chiar foarte tare. Eu am sa incerc sa fac asta data viitoare.

Pofta buna :)





0 comentarii:

Post a Comment