Cele mai bune clatite - Cel mai bun aluat pentru clatite

Clatite? Pfff, o sa ziceti. Cine nu stie sa faca... clatite?!?
Ei bine, eu nu stiam. Adica da - oua, faina, lapte, apa minerala, zahar... Dar care erau cantitatile pentru a face clatitele perfecte?

Am primit retete de la mama, de la prietene, dar toate erau facute de ele ochiometric. Inteleg, cu experienta vine si increderea si nu mai trebuie masurat chiar totul. Da eu nu ma impac prea bine cu masurile aproximative (deh, sange de matematician) si de cele mai multe multe ori, daca le masuram asa, la ochi, nu imi ieseau retetele. Aproape de fiecare data respect cantitatile la gram si asa poate mai am vreo sansa sa imi si iasa ce fac :). 




Clatitele mele din nefericire, orice le faceam, ieseau ca talpa, pana am dat peste un bloger francez si m-am luminat. Are baiatul asta doua retete de clatite care pur si simplu te dau pe spate. Adica ies subtiri, frumoase si au un gust de bagi repede 3 in tine si tot nu te poti opri. :)

Azi va voi prezenta una dintre retete. Sursa este aici.


Ingrediente pentru 10 clatite
  • 300 ml lapte 1,5% grasime
  • 125 g faina
  • 50 g unt (taiat in bucati mai mici)
  • 20 g zahar tos
  • 3 oua
  • 1 praf de sare
  • 1 baton de vanilie SAU 1 lingurita de extract vanilie
  • 1 lingurita de rom (optional)
Preparare
  1. Taiati pe lungime, in doua, batonul de vanilie si puneti semintele in lapte. Pastaia ramasa puneti-o in cutia cu capac in care tineti zaharul. Ii va da o aroma deosebita.
  2. Incalziti laptele fara sa il fierbeti, adaugati untul si lasati-l sa se topeasca. Vanilia va infuza in laptele cald.
  3. Bateti cateva minute ouale cu zaharul (pentru a incorpora aer) si adaugati apoi sarea.
  4. Amestecati apoi faina, putin cate putin, cu ouale batute, iar dupa omogenizare, adaugati si amestecul de lapte-unt, batand bine cu telul in forma de para ca sa nu se faca gogoloase.
  5. *Optional – puneti in amestec romul sau apa de trandafiri/portocale etc.
  6. Verificati cat de fluid este amestecul. Daca e prea gros, mai adaugati un pic de lapte. Consistenta ar trebui sa fie ca cea a smantanii lichide pentru gatit.
  7. Incalziti bine tigaia si puneti cate un polonic (cam 2/3 plin). Ar trebui sa va iasa FIX 10 bucati :)

Pofta bunaaaa!


Dora De Dulce


2 comentarii:

  1. pt Dora din C2, de la George din C4: in camin faceam asa : 1 litru lapte, 2 oua, 400 gr faina. Pentru umplutura ce gem aveam. Crede-ma ca am cativa martori (pe care ii cunosti si tu de la facultate :P) care devorau un weekend intreg asa ceva, asociat cu canasta/whist :P Tu cum reusesti chestia cu 125 gr faina ? nu e prea precis totusi? :)

    ReplyDelete
  2. Nu e prea precis. Ies perfecte, subtiri, un pic crocante pe margini. Fix asa cum imi plac ;)

    ReplyDelete