Biscuiti spiralati / Fursecuri spiralate

Salutare dragi cititori. :)

Asa cum am promis in postarea anterioara, va dau o reteta in care folosim un pachet intreg de unt (200g) pentru a face niste biscuiti deliciosi, numai buni de servit langa o cafea, un ceai sau de ce nu, doar asa simpli pentru ca sunt ataaaaat de deliciosi.






Am incercat mai multe retete pentru a face acesti biscuiti si pot spune cu mana pe inima ca aceasta este cea mai buna dintre cele testate de mine. Raportul dintre unt/faina este optim si ies niste biscuiti/fursecuri nici prea moi, nici prea tari, cu aroma inconfundabila de unt si vanilie. Daca doriti, puteti sa le modificati aroma inlocuind extractul de vanilie cu cel de portocale, lamaie, etc... De asemenea, pudra de cacao o sa incerc sa o inlocuiesc data viitoare cu pudra de sfecla sau de zmeura pentru o alta aroma/culoare.


Reteta este de aici, dar cu cateva mici modificari aduse de mine la modul de prelucrare :)



INGREDIENTE 

(pentru ~25 biscuiti de 1 cm grosime; ~40 biscuiti de 0,5 cm grosime)

  • 200g de unt nesarat, la temperatura camerei (eu l-am folosit pe cel cu 80% grasime, cel de 65% grasime de la noi din comert mi se pare multprea apos) 
  • 150g de zahar (e recomandabil sa fie zahar fin sau zahar pudra, dar merge si cel normal, doar ca va trebui sa-l frecati mai mult ca sa se dizolve)
  • 2 lingurite extract de vanilie
  • 1 ou (nota mea: e important sa fie tot la temperatura camerei)
  • 300g de faina 000, cernuta
  • 25g de cacao (ca variatie puteti folosi pudra sfecla rosie pentru a doua culoare)

MOD DE PREPARARE

1. Se mixeaza mai intai untul la robotul cu paleta sau cu mixerul manual pana se deschide la culoare si devine cremos, apoi adaugati si zaharul amestecand in continuare pana cand nu mai simtiti granulele de zahar. 

2. Se adauga vanilia și oul si se mixeaza pana se omogenizeaza, la viteza mica la inceput si marind pana la viteza medie. Puneti apoi faina. Se amestecă pana cand compozitia devine omogena, apoi se imparte in doua bucati, una fiind o idee mai mare decat cealalta. Bucata cea mica se va colora si va fi in interiorul ruladei 


3. Lasati bucata mai mica in vasul initial in care ati facut amestecul si puneti peste ea pudra de cacao. Mixati tot cu paleta, sau cu mixerul manual cu accesoriile speciale de framantare aluat (cele din metal in forma de spirala). Aluatul va avea in acest moment consistenta unei plastiline, si va fi un pic cam lipicioas si moale. Vedeti si in imaginea urmatoare (poza nr. 1), am facut o amprenta in aluat.


In acest moment, daca va grabiti puteti face cum scrie in continuare la pc. 4.
Daca nu va grabiti, puneti cele doua bucati in folie alimentara si dati-le pentru 30 min. la frigider pentru ca veti lucra cu ele mai usor in continuare. Apoi continuati cu pc. 4.

Se poate si fara sa bagati aluatul la frigider. Eu am testat ambele variante si a mers si-asa si-asa, fara nicio problema, dar e mai usor de lucrat cu el daca se intareste putin untul din compozitie :)


4. Pregatiti doua bucati mari de folie si puneti intre ele aluatul galben. Asta va va ajuta sa-l intindeti fara sa ma adaugati faina si fara sa vi se lipeasca de maini sau de instrumente. E important sa nu mai folositi faina pentru a nu ingreuna aluatul si pentru a avea niste biscuiti pufosi, nu tari ca piatra :) Folia de deasupra nu o lipiti de cealalta, ci doar o puneti peste aluat. Trebuie sa ii lasati loc aluatului sa se extinda. Intindeti-l apoi intr-un dreptunghi (poza 3).

Faceti la fel si cu bucata maro. Daca va uitati in poza, veti vedea ca eu am gresit pentru ca m-am grabit. Nu faceti ca mine!  :P,  Eu am pus bucata maro peste cea galbena fara sa o intind in prealabil separat. E drept, am avut o scuza, imi urla piticelul in decor si nu stiam cum sa termin mai repede ca sa ii dau sonorul mai incet :) A iesit si asa, dar daca vreti niste spirale frumoase, va sfatuiesc sa intindeti aluaturile separat. 


5. Dupa ce intindeti ambele bucati, luati folia de deasupra aluatului maro. Pentru ca aluatul e lipicios va veti folosi de folia de dedesubt pentru a-l manevra usor. Prindeti de folia de sub aluatul maro si pozitionati-l, cu ajutorul ei, peste aluatul galben, astfel incat folia sa ajunga deasupra (vedeti poza 4.). Indepartati folia de sus si cu ajutorul foliei de sub aluatul galben veti rula totul,  pe lungime, ca un strudel, astfel incat sa obtineti un cilidru (vezi poza 5).

Cilindrul obtinut se poate pune la frigider cam 45 min, dar eu l-am pus la congelator pentru maxim 25 min. si apoi l-am feliat super usor. Inca nu am apucat sa vad cum se comporta aluatul daca il las in congelator mai multe zile/saptamani. Nu apuc niciodata sa-l las pentru ca cererea de biscuiti la noi e mare. 

6. Se incinge cuptorul la 180C/gaz 4. Se taie cilindrul in felii groase de aprox 0,5 - 1 cm (o sa iasa intre 25-40 buc, depinde de grosimea la care le taiati) care se pun pe o tavă nonaderentă su pe hartie de copt in tava. Se coc timp de 15 minute daca sunt de 1cm grosime sau cam 10 min daca le taiati la 0,5 cm, apoi se lasă la răcit pe grătar. Nu va temeti daca ele par moi scoase din cuptor pentru ca odata racite se vor intari. Nu le lasati mai mult de 15 min. pentru ca se vor intari mult prea mult. 


Cred ca data viitoare am sa fac o cantitate dubla de aluat si o sa las o rulada la congelator pentru cand voi fi in criza de timp. Daca faceti la fel si aveti musafiri de ultim moment ii puteti impresiona cu niste biscuiti calzi si deliciosi abia scosi din cuptor. Nu trebuie decat sa scoateti rulada de la congelator, sa o lasati putin sa se incalzeasca (cam 5 min) si apoi sa o feliati. In timpul asta preincalziti cuptorul. Apoi in 10-15 min le puneti pe masa biscuitii si asteptati sa fiti complimentati si laudati :P


Cu drag,
  • DeDulce :)

0 comentarii:

Post a Comment