Lebkuchen - un alt fel de turta dulce

Am promis ca voi posta si reteta de Lebkuchen asa ca iat-o. :)

Lebkuchen - sau un alt fel de turta dulce

Tips:
Acestia sunt niste biscuiti care seamana la gust extrem de mult cu turta dulce. Sunt aromati, nu foarte dulci si pot fi mancati ca atare sau decorati cu ciocolata, glazura de zahar etc...
Dupa ce se racesc pot fi tinuti intr-o cutie inchisa ermetic pentru a ramane tari si crunchy sau ii puteti tine intr-o cutie deschisa si vor deveni moi.







Prima data cand i-am facut, am pus doar 1/2 din cantitatile mentionate mai jos si mi-au iesit cam 25 bucati cu diametrul de aprox. 5 cm, desi reteta zice ca ies 20 bucati daca pui cantitatile scrise mai jos. Nu stiu ce sa zic... Poate le-o fi taiat cu ceva mai mare.

Mie imi plac foarte mult moi, dar pana la urma e o chestiune de gust :)
Am zis ca e mai bine sa va spun ca sa va orientati si sa ii pastrati cum va place. 

Ii puteti face in avans cu 2-3 saptamani inaintea Craciunului si sa ii pastrati in cutii inchise. Vor fi la fel de buni cand ii veti manca la un ceai sau o cafea dimineata cand deschideti cadourile :).

Ingrediente pentru aprox. 40-45 bucati
115g unt nesarat - moale, la temperatura camerei - daca nu il aveti moale vedeti aici tips& tricks(pct. A) cum sa-l inmuiati rapid fara sa il puneti la cuptorul cu microunde!
115g zahar muscovado (pe asta il gasiti doar la Mega Image - sau in magazine online)
1 ou, batut
115g zahar molasses (pe asta il gasiti doar la Mega Image - sau in magazine online)
400g faina normala
4 si 1/2 lingurite praf de copt
3/4 lingurita de sare
(asta am folosit eu in loc de self-raising flour cum zicea reteta originala si a functionat ok)
1 lingurita ghimbir macinat
1/2 lingurita cuisoare macinate (n-am gasit la magazinele normal, dar l-am macinat singura acasa si l-am trecut prin strecuratoare fina sa ramana doar praful)
1/4 lingurita ghimbir chilli pudra
+
hartie de copt, 2 tavi platede cuptor

1. Frecati untul (cu mixerul sau lingura de lemn) pana cand se deschide la culoare si este pufos. Adaugati zaharul muscovado si amestecati bine pana cand este totul omogen. Adaugati apoi oul batut si zaharul molasses.
    Dati prin sita urmatoarele: faina, praful de copt, sarea, condimentele (ghimbir, cuisoare, chilli). Asa nu veti avea niciun corp strain in aluat si se amesteca perfect ingredientele. Adaugati-le apoi peste amestecul de unt. Folositi o lingura de lemn pentru a le omogeniza pana cand aveti un aluat relativ teapan :). Luati aluatul format si framantati-l USOR pe o suprafata data usor cu faina (nu multa faina pentru ca nu vrem sa avem niste biscuiti beton!) pana cand devine fin si vedeti ca s-au amestecat toate bine ingredientele.
    Impachetati-l intr-o folie de plastic si tineti-l 30 minute la frigider.

2. Intre timp dati drumul cuptorului pentru a se incalzi suficient. 180grade sau treapta 4 de gaz.
Scoateti aluatul si faceti din el un baton gen salam cu diametrul cercului de cam 5cm sau mai mare, depinde cat de mari vreti sa fie biscuitii la final. No, aici reteta zice sa il mai puneti 30 min. la rece. Eu n-am mai avut timp si l-am taiat direct in rondele de aprox. 1 cm grosime, pe care le-am pus pe tavi una langa alta. Trebuie sa pastrati intre ele o distanta de aprox. 2,5cm. Daca nu pastrati distanta, ele cresc si se lipesc una de alta. Am patit-o si pe asta si mi-a parut rau ca le-am inghesuit in loc sa folosesc doua tavi.

3. Le dati la cuptor, le coaceti ptr aprox. 10 min. Nu mai mult. Le scoateti si le lasati 5 min. pe tava, apoi le transferati pe farfurie sau pe un gratar pentru a se raci.
Le puneti frumos in cutie sau le mancati imediat daca nu rezistati :)

Tips&Tricks
Nu va temeti daca atunci cand ii scoateti din cuptor sunt inca moi.
Dupa ce trec cele 5 min. veti vedea cum se intaresc. Nu ii lasati prea mult in cuptor pentru ca se vor arde.

Decorarea lor cu ciocolata : va urma, pentru ca e o intreaga poveste si cum nu am poze e mai greu de explicat :)

Daca vreti sa faceti ghirlande de Craciun:
In loc sa ii tati pe toti rondele, intindeti aluatul, taiati diferite forme (stea, inima etc).
Dupa ce le scoateti din cuptor, gauriti-le imediat in mijloc si lasati-le sa se raceasca.
Treceti apoi o panglica frumoasa prin ele si gata, aveti o ghirlanda comestibila si parfumata pentru brad.
O sa postez si poze. Ma pregatesc sa fac si eu cateva saptamana asta.

Pofta buna!

Cu drag,
DeDulce

2 comentarii:

  1. Mmmm..la cat de frumos ai descris totul....cred ca este tare buna.Ce as mai veni sa gust si eu..:)))...te pup si succesuri...si spor la toatee

    ReplyDelete
  2. Multumesc Cris. Mai am pana sa fac deserturi la fel de frumoase ca ale tale, dar ma straduiesc in fiecare zi si tot ajung eu acolo :)

    ReplyDelete