Tort de portocale

Tort cu portocale

Acesta este unul dintre torturile mele preferate. Mama mi-l facea in fiecare an de ziua mea.

Daca nu aveti timp de copt sau nu aveti cuptor la dispozitie acesta este tortul la care sa apelati. E delicios, usor de preparat si este foarte bun pentru copii pentru ca este facut cu fructe si fara unt.

Dificultate: usor
Timp pregatire: 30' - 45'
Timp coacere: nu necesita
Nr portii:

Ingrediente:
6 portocale marime medie,
6 galbenusuri,
250 gr zahar brun,
30 gr gelatina alimentara,
300 ml lapte,
500 gr frisca,
si (optional) ananas

Preparare:
Pachetul de piscoturi se insiropeaza cu putina apa cu zahar in care, daca il faceti doar pentru adulti, puneti un pic (50ml) de coniac sau rom. Mama asa mi-l facea si iesea foaaaarte bun.

Crema:
300 ml lapte se pun la foc mic, se adauga 250 gr zahar si 6 galbenusuri, coaja de portocala si gelatina inmuiata in prealabil. Se omogenizeaza totul. Cand se desface complet gelatina, fara a ajunge la fierbere, crema se da la rece. Cand pe peretii vasului in care se afla crema, aceasta incepe sa se inchege si este inca calduta se adauga 500 gr frisca si cubuletele de ananas.

Asamblare:
Se ia un vas rotund cu peretii mai inalti (sau pe cel in care ati copt blatul) si se tapeteaza totul, inclusiv peretii, cu rondele de portocale curatate de coaja. Alegeti cu grija forma vasului pentru ca asa va arata tortul in final. Eu il pun de obicei intr-un vas de plastic semisferic.
Se pune jumatate de crema (acum rece), se acopera cu piscoturi sau cu o jumatate din blat, din nou restul de crema si deasupra cealalta jumatate de blat sau piscoturi.
Se da la rece si se serveste a doua zi.

Abia astept sa vad cum va iese ;).

P.S. Tortul din poza l-am facut la botezul fiicei mele si a fost delicios !

0 comentarii:

Post a Comment