Tarte Tatin cu mere (sau prune)

Dificultate: usoara
Timp pregatire: 15'
Timp coacere: 20'


Pana la urma nu am mai facut placinta ieri, dar am bagat la repezeala o tarta Tatin cu mere. Cred ca asta este tarta cea mai buna si cea mai simpla reteta pe care am facut-o vreodata :) Este foarte simplu de facut, are doar 3-4 ingrediente si se face foarte rapid. Daca aveti oaspeti neasteptati sau va vin prietenii in vizita si vreti sa ii impresionati cu ceva extra iami asta este alegerea perfecta.

Reteta o am de pe blog-ul lui Mazi si ii multumesc pentru minunatele mancaruri si deserturi pe care le face. De nu era ea n-as fi aflat niciodata despre tarta asta. Nu are sens sa ii mai dau inainte cu explicatiile despre cum se face pentru ca gasiti totul pe blog-ul ei si la cat de frumos le zice, nu mai am de adaugat nimic.


Am sa va scriu doar variantele de ingrediente:

Ingrediente de baza
- 1 aluat foietaj (atentie! nu foi de placinta) cumparat din comert
               -> cel de la Linco de exemplu costa cam 8-9 lei
- 100g unt
- 100g zahar (eu am pus ochiometric primele dati cand am facut-o ptr ca nu aveam cu ce masura :P; asa ca am adaugat dupa gust cam 1/3  de cana)


Varianta 1 de umplutura - pentru cine vrea desert mai dulce- praf de scortisoara - ce sa zic, cam 2 lingurite, dar puteti pune fix cat vreti voi
- cam 6 mere potrivit de mari (nu extra large :) - in functie de tava in care veti face tarta- eu am facut-o intr-una dreptunghiulara, iar Mazi intr-una rotunda.


Varianta 2 de umplutura - pentru cine vrea desert dulce-acrisor
- 1 lingurita de nucsoara
- 1kg de prune mari, taiate in jumatati, cu samburele scos

Optional
- niste coniac pentru flambat - eu am facut si cu, si fara, si nu am simtit mare diferenta la gust, asa ca de nu aveti in casa nu e o mare problema, mai ales daca vreti sa dati desertul si copiilor.


Variantele 1 si 2 sunt incercate de mine si au iesit extra iami. Pentru ca eu nu ma omor dupa desert extra dulce, cea cu prune este preferata mea, dar si cea cu mere este delicioasa.

Pofta buna.

1 comentarii:

  1. eu aleg varianta cu mere ;) ... e momentul lor acum !!! ... arata fff bine !!

    ReplyDelete